Prevence a léčba endometriózy 2. - vitamíny a pohyb

07.01.2021 15:05 Články
Prevence a léčba endometriózy 2. část

Vyhněte se iatrogenní léčbě

Iatrogeneze znamená poškození pacienta nebo zavinění nemoci nevhodným nebo nesprávným léčením či diagnózou lékaře. Bohužel k iatrogenezi dochází v západních zemích při rozvinutí endometriózy a neplodnosti až příliš často. Jen zřídka však k ní dochází z důvodu nedbalosti nebo nekompetentnosti lékařů. Spíš je to způsobeno krátkozrakým nekompletním pohledem moderní západní medicíny. Tím, že se západní medicína soustředí příliš úzce a mechanicky na detaily, nedaří se jí vidět širší souvislosti, a proto často její zásahy, i když se zdají krátkodobě znamenité, časem způsobují komplikace.

Věděli jste že, endometirózou trpí každá desátá žena?

 

Vitamíny a potravinové doplňky

Ženám, které trpí endometriózou, může často prospět, když do svého každodenního režimu zařadí vitamíny B, C, bioflavonoidy a minerály. Vitamíny skupiny B odbourávají stres a pomáhají játrům. Vitamín C přispívá k správné funkci imunitního systému. A minerály jako vápník, selen a zinek uklidňují ducha a zbavují úzkosti a neklidu. 

Vitamíny

Aerobní cvičení

Dnes již každý ví, že určité množství fyzického cvičení je nutné pro udržení zdraví a předcházení nemocem. Cvičení urychluje pomalý metabolismus. S rychlejším metabolismem máme i více energie.

Aerobní cvičení pomáháStejně jako s hloubkovou relaxací, také pro cvičení existuje vhodný způsob. Pro mladé pacientky s endometriózou a pacientky středního věku je ideální nějaký typ aerobního cvičení. Jakákoliv aktivita, která zvyšuje tepovou frekvenci o 80 % nad klidovou úroveň a udržuje jej na této hladině po 20 minut, je aerobní. 

A stejně jako s hloubkovou relaxací, 20 minut je práh. Když člověk cvičí aerobní cvičení od dvaceti do třiceti minut každý druhý den, postupně se mu zlepšuje zdraví. Také v tomto případě se zlepší krevní oběh a tělesná teplota, stejně jako trávení, vyprazdňování a chuť k jídlu. Člověku se zlepší nálada, má víc energie a bude také lépe spát.

 

Tip pro vás:

Když pravidelné a aerobní cvičení budete koordinovat s každodenní hloubkovou relaxací, získáte nejefektivnější a nejúčinnější kombinaci prevence nemocí způsobných strese. Klíčová je přitom pravidelnost a vytrvalost. Hloubkovou relaxaci bychom měli dělat každý den a aerobní cvičení každý druhý den (nikdy ne v intervalu delším než 72 hodin).


Moto: „Ti pomalejší a vytrvalejší vyhrávají závod“